lördag 14 juni 2008

Fy fasiken alltså.

Så här illa kan det tydligen gå ibland. Tyvärr fick jag inte med hela händelseförloppet på bild men den här bilden sammanfattar det hela. Allt började i mataffären tidigare idag, där jag var för att inhandla lite frukt och andra läckerheter. Kvinnan på bilden letade efter Gorby's och jag förklarade för henne att dessa frysta (dock inte helt överskattade) piroger förmodligen gick att finna i frysdisken. Mannen på bilden, vars namn jag tror är Jack, tjuvlyssnade på oss. Jag tror att han befann sig vid herrtidningarna alldeles intill. Anyway, kvinnan gick bort mot frysdisken och jag fortsatte till fruktavdelningen. Medan jag stod och valde ut några härliga avokadofrukter dök kvinnan plötsligt upp igen. Följande korta dialog uppstod:

- Du sa att det skulle finnas Gorby's i frysdisken. Du lovade nästan. Jag kan ändå inte hitta dem.
- Det var tråkigt att höra. Har du frågat personalen? De borde ju ha koll på sina piroger, menar jag?

Detta var det sista jag någonsin sa till kvinnan ifråga. Mannen som vi kallar Jack dök nämligen upp och skrek:
- Nu får det vara nog!
- Javisst, replikerade jag.

Sedan tvingade han ner kvinnan på knä och skar halsen av henne samtidigt som han skrek "HJÄÄÄÄÄLP!".
Verkligen tragiskt och tråkigt. Men Jack hade faktiskt en ganska snygg kavaj, eller vad säger ni?

Inga kommentarer: