måndag 9 november 2009

Lite märkligt

Det har varit en märklig dag, som började med att min cykel väckte mig.
Vi tog oss ner till stranden, cykeln och jag. Det blåste kallt och jag kände att shortsen var ett helt fel val i november. Mobilen ringde.

I andra änden hörde jag en gammal telefon som ringde, och efter några signaler svarade någon. Jag kände genast igen rösten och kunde identifiera den som en välkänd svensk låtskrivares. Vi kan kalla honom Jocke Berg. Någonstans här dog mitt batteri och det enda jag egentligen hann höra av samtalet var högljudda svordomar. Stackars Jocke Berg.

Cykelns ringklocka plingade till och det var således dags att lämna stranden.
På vägen därifrån hittade jag en lapp i min ficka som jag senare valde att spara. Vet inte varför. När vi kom hem var vi jättehungriga och beställde hem indiskt. Vi gillar indiskt.

Sen spydde vi hela natten och kunde konstatera att vi hade fått dålig mat. En dålig tikka mår ingen bra av. Varken man eller cykel. Jag hittar inte min cykelnyckel.

Inga kommentarer: