torsdag 6 januari 2011

Det nya horoskopet

Sedan nyårsafton har du mått dåligt över hur lite som egentligen gick som det skulle den där kvällen. Jag tror du vet precis vad jag menar. Vi lämnar det.
Imorgon får i alla fall södra Sverige lite snö medan Spanien och övriga världen får sol och glada miner.

Din katt är fortfarande bortsprungen, men det vet du ju. Annars blir jag trött på dig.

Nu är det ju snart helg och som vanligt vill du gå ut och dansa. Gör inte det. Du dansar riktigt, riktigt dåligt. Och fult. Ta en sömntablett istället och sov lite. Det kan du behöva.

Nu till de goda nyheterna:
Du kommer inte att bli skadad i veckan som kommer. Ett tag såg det ut att kunna gå illa. På tisdag hade det varit nära att ett litet barn hade kastat ett svärd rakt i örat på dig, vilket hade resulterat i att du hade blivit döv på det örat. Jättedöv alltså. Men det slipper du, för du kommer att sitta häktad på tisdag för något märkligt som händer på måndag kväll. Exakt vad det är kan jag inte se nu, men det ser ju förstås inte skitbra ut. Men tur i oturen, får vi ju säga ändå! Eller hur? Du kommer att se på ditt öra med helt nya ögon. Det blir som att du får ett nytt öra, en ny chans. Men du kommer fortfarande att sitta häktad i väntan på något tråkigt.

Resten är helt suddigt just nu, så vi rundar av där och tar en macka nu tycker jag.

Inga kommentarer: