torsdag 24 mars 2011

Veckans horoskop

Idag tänkte jag att vi skulle inleda med att prata lite om ditt humör. Du vet förmodligen precis vad jag menar. Hur mår du? Är allt under kontroll?

Låt mig svara på dessa frågor. Du mår inte särskilt bra just nu. Du säger att du gör det, men alla tecken tyder på att du inte gör det. Du kanske har mist en god vän, eller kanske tappat en tand? Har du det? Har du tappat en tand? Och i så fall, det var väl inte en mjölktand?
Med tanke på din ålder så vore det nästintill stötande ifall du fortfarande har mjölktänder. Den första mjölktanden ersätts oftast av en permanent tand i sexårsåldern, och efter det ersätts mjölktänderna en och en till ungefär tolv års ålder. Är du tolv år? Den permanenta tanden växer fram och tränger bort mjölktanden, vilket leder till att man "tappar" mjölktanden. Människan har i normalfallet 20 mjölktänder. Nog om det.

Är allt under kontroll? Det skulle jag verkligen inte påstå. Igår när du försökte cykla nedför en trappa (varför försöker man ens göra det?) så tappade du kontrollen och skadade dig i ganska stor utsträckning. Exakt vilka skador du fick ser jag inte just nu, men tappade du en tand? En mjölktand? Vad var det för tand? Huggtand? Vanlig tand? Sandstrand?

Nu undrar du förstås vad du har att se fram emot. Som vanligt när helgen närmar sig så bör du vara på din vakt. Titta inte folk direkt i ögonen, utan välj istället en diskret vinkel via exempelvis en spegel eller kanske en övervakningskamera. Håll hårt i din väska när du passerar T-Centralen, det mesta tyder på att det kan vara tjuvar i farten. Något roligt kan jag inte påstå att jag ser i din närmaste framtid.

Det lät ju inte roligt, tycker du. Vill du att jag ska ljuga? Ja ok, du får snart möjligheten att åka på tivoli och äta popcorn och åka karusell. Hela dagarna, varje dag för resten av ditt liv. Sedan dör du när du behöver gå på toaletten och snubblar på en persika som någon har tappat på toalettgolvet, och så slår du huvudet i handfatet till den milda grad att du faktiskt avlider.

Nu var det slut på horoskoperiet för den här gången! Nu stänger vi affären för idag!

Inga kommentarer: