torsdag 24 april 2008

Svenskt psyko

Jag tror på att ta hand om mig själv. En balanserad diet kombinerat med en rigorös träningsrutin. Om mitt ansikte är lite pösigt på morgonen så tar jag på en ismask medan jag gör mina situps. Jag kan göra 1000 stycken nu. När jag har tagit av ismasken så använder jag en lotion som rengör porerna på djupet. I duschen använder jag en vattenaktiverad gelrengörare, sedan en body scrub med honung och mandel och på ansiktet en gelpeeling. Sedan lägger jag på en ört/mint-mask som jag låter sitta i 10 minuter medan jag förbereder resten av min rutin. Jag använder alltid en raklotion med lite eller ingen alkohol, eftersom alkohol torkar ut huden och får en att se äldre ut. Sedan en återfuktande lotion, sedan en anti-rynkbalsam för ögonen följt av en sista fuktighetsbevarande lotion.

Så det tänkte jag sätta igång med snart. Ska bara ligga och dra mig en stund först. Det är ju så jävla skönt att ligga under täcket. Plus att jag hatar alla de där produkterna man ska hålla på med. Undrar om jag ska gå upp överhuvudtaget idag. Jag kanske bara ska ligga kvar i sängen och öppna en flaska Bacardi. Har ju lite lime i nattduksbordslådan...
Hm!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!