onsdag 27 maj 2009

Onsdag

Idag har jag varit och låtit mig tatueras. Det kostade en slant och gjorde jätteont i mitt skinn. Sen gick jag på stan en sväng. Det var kul. Bland annat blev jag tillfrågad om jag ville skänka pengar till Rädda Barnen. Som vanligt så fick detta mig på ett, rent ut sagt, fruktansvärt humör.

Gemene man skulle kalla det som utspelades för en så kallad "scen".
Nu undrar ni förstås vad som hände. Det ska jag tala om. Jag klippte till den jäveln.
Hårt och snabbt, som en riktig fighter. Rakt över ansiktet. Pang!
Näsan krossades under min knutna näve och det varma blodet kom som en blixtsnabb replik på det jag just gjort. Det verkligen sprutade blod ur hans näsa. Jag började röra mig därifrån när jag upptäckte att det hela hade väckt en del uppståndelse. Jag såg minst två personer som tog upp sina mobiler och ringde polisen.

Min vita Pradaskjorta hade en stor blodfläck på sig som täckte ca 40% av den dyra och fina skjortans yta. I farten tog jag av den och slängde i en soptunna längs trottoaren.
Jag stegade in på NK där min nerblodade överkropp a la Fight Club ådrog sig alldeles för mycket uppmärksamhet.

Sen tog jag en fika där med en kompis. Väldigt trevligt. Jag tog en fruktsmoothie och en bit morotskaka, min kompis drack en snygg liten espresso. Somrigt. Fräscht. Rätt.
Några timmar senare stod jag hemma i duschen och sjöng högt till Pet Shop Boys version av "Always on my mind", med ett skönt leende på läpparna.

Inga kommentarer: