fredag 10 februari 2012

Horoskopet

Att det är helg är inget att hetsa upp sig över. Du har varit med om det tusentals gånger tidigare. Tro inte att det kommer blir "skitkul", "episkt" eller i värsta fall, "legendariskt". Tecknen tyder på att du, om du väljer att gå ut, kommer att hamna på en karaokebar. Låtvalet kan bli "Forever young" med Alphaville, men här tänker jag fan reservera mig alltså. Det kan således bli en annan låt.

Pengar då? Glöm pengar. Du vet mycket väl vad du jobbar med och vilken inkomst detta arbete inbringar. Pengar? HA! Jag skriker det igen: HA!

Kärlek? Ja. Om du klassar din dialog med en tiggare som vill ha pengar och på ett äckligt sätt smeker dig när du försöker ta dig därifrån som kärlek, så javisst. Massa kärlek. Annars nej. Ingen kärlek i helgen.

Mitt råd är att du håller dig hemma. Kolla på TV. Lyssna på radio. Och om det blir krig så stänger du fönstren och sätter på radion i väntan på ytterligare information. Du vet nämligen ingenting om hur det är att vara i krig. Kom ihåg det. Du vet ingenting. Pappis! (En ny slangform av "pappskalle" som jag just nu håller på att testa.)

Inga kommentarer: